dijous, 28 de maig del 2015

DEU IDEES BÀSIQUES PER A POTENCIAR L’ADQUISICIÓ D’UNA L2


1.      L’adquisició d’una L2 es fa possible participant en intercanvis comunicatius de qualitat i en quantitat suficient.
2.       La importància de la conversa genuïna és indiscutible en l’adquisició de la L2.
3.       La comprensió és la base per al desenvolupament lingüístic. El desenvolupament exigeix paral·lelament la parla i l’escriptura sistemàtica.
4.       En el context escolar, la llengua del professor i els intercanvis amb la resta d’aprenents són la font més important d’input i el context natural d’experimentació del coneixement lingüístic.
5.       Hem de partir del que l’alumne vol dir, i això ha de ser la base del que dirà a continuació.
6.       Cal recollir els temes que proposen els alumnes i cal proposar aquells que els interessen.
7.       Hem d’evitar les pseudoconverses centrades en la forma i no en el contingut.
8.       El professorat ha de dominar les modificacions conversacionals.
9.       La correcció lingüística del docent condiciona la parla dels aprenents.

10.   Si l’alumne aprèn a “preguntar”aconseguirà més inputs i entendrà millor el que rep.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada