1. L’adquisició d’una L2 es fa possible participant en
intercanvis comunicatius de qualitat i en quantitat suficient.
2.
La importància de la conversa genuïna és
indiscutible en l’adquisició de la L2.
3.
La comprensió és la base per al desenvolupament
lingüístic. El desenvolupament exigeix paral·lelament la parla i l’escriptura
sistemàtica.
4.
En el context escolar, la llengua del professor i
els intercanvis amb la resta d’aprenents són la font més important d’input i el
context natural d’experimentació del coneixement lingüístic.
5.
Hem de partir del que l’alumne vol dir, i això ha de
ser la base del que dirà a continuació.
6.
Cal recollir els temes que proposen els alumnes i
cal proposar aquells que els interessen.
7.
Hem d’evitar les pseudoconverses centrades en la
forma i no en el contingut.
8.
El professorat ha de dominar les modificacions
conversacionals.
9.
La correcció lingüística del docent condiciona la
parla dels aprenents.
10.
Si l’alumne aprèn a “preguntar”aconseguirà més
inputs i entendrà millor el que rep.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada