INPUT: És el bagatge lingüístic que rep un aprenent en
L2 a partir del qual pot seleccionar, extreure’n regles i crear un nou
llenguatge que anirà incorporant al seu sistema interllengua (sense
condicions òptimes esdevindria un “soroll”).
INTAKE: Part de l’input que l’aprenent selecciona i
assimila.
OUTPUT: Producte lingüístic elaborat per l’aprenent.
INTERLLENGUA: És una construcció que
integra regles de la L1 de l’aprenent, regles de la llengua que s’està aprenent
i regles que no pertanyen a cap de les dues llengües i que són producte del
procés d’aprenentatge.
FACTORS MÉS INFLUENTS EN L’ADQUISICIÓ DE LA L2
INPUT: En quantitat, de qualitat:
-
La quantitat de temps d’exposició a la L2 és
més important si els inputs són
comprensibles per als nens i els permet avançar cap a la seva interllengua.
-
La qualitat de l’input està relacionada amb la
possibilitat que l’alumne participe perquè l’input s’adeqüe a les seues
necessitats de comprensió i d’expressió.
-
Les converses han de ser genuïnes (cal evitar les
pseudoconverses).
-
El professor ha de dominar la llengua (és el
model principal de l’alumne) i ha de ser hàbil amb la comunicació
OUTPUT: Experiència rica de parla:
-
Hem de considerar l’output com la producció
lingüística que fa l’alumne a partir dels intakes que ha processat.
-
La memorització i la mecanització d’estructures
lingüístiques és una condició necessària per a l’adquisició d’una L2
(comunicació i reflexió lingüística són imprescindibles).
INTERLLENGUA: En un ordre fixat, amb errors que cal corregir:
-
Tots els qui aprenen una L2 recorren un camí (representat
per ILa, ILb, ILc...ILn) que va des
de la seva L1 fins el domini de la L2.
-
En els primers estadis evolucionen ràpidament.
-
L’ordre de les interllengües és el mateix per a tots
els parlants nous de la mateixa llengua (està regit per universals
lingüístics).
-
La variació en les interllengües pot ser pragmàtica,
fonètica, lèxica i morfosintàctica.
-
La L1 dels alumnes influeix en l’aprenentatge de la
L2.
CARACTERÍSTIQUES PERSONALS: (Edat, Aptitud, Motivació, Actituds, Personalitat, Ús d’estratègies)
-
Hi ha discrepàncies sobre si l’edat és o no un
factor que afecta l’adquisició d’una L2 (els més xicotets aprenen millor la
fonètica i els més grans la sintaxi).
-
Sembla que la intel·ligència és una part important
de l’aptitud (però no l’única) i els factors aptitudinals representen entre el
25 i el 50% de l’aprenentatge d’una llengua.
-
La motivació està molt relacionada amb l’èxit de
l’aprenentatge (tant la integradora com la instrumental).
-
Les expectatives elevades dels professors sobre les
possibilitats dels alumnes augmenten
tant la motivació com el rendiment en la L2.
-
Autoestima, extraversió o introversió, ansietat o
empatia influeixen en l’aprenentatge.
-
L’estil cognitiu o manera com es processa la
informació determina l’aprenentatge de la L2.
-
Les estratègies que usa l’alumne poden ser de
memòria, cognitives, afectives, socials, etc.
L’adquisició
de una segona llengua es molt important, el conèixer-la i poder gaudir, a banda,
de la cultura que esta en suposa. Ja que el valencià com a la resta de llengües
té un magnífic passat, i una cultura molt plena.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada