El Pla
d’Acollida és un protocol d’actuacions l’objectiu
del qual és facilitar l’adaptació del nou alumnat al centre escolar. Les
orientacions que es donen es refereixen a l’alumnat que prevé d’altres països
i/o desconeixen les llengües oficials de la Comunitat Valenciana i han de dur
un procés d’adaptació escolar i
aprenentatge de la llengua. El Pla d’Acollida ha d’aplicar-se en totes
les etapes educatives, incloses les no obligatòries
S’emmarca en:
a) En el Projecte Educatiu de Centre (PEC), en què la
comunitat educativa defineix els compromisos, tant de caràcter lingüístic i
curricular, com de caràcter social i actitudinal, relacionats amb la
interculturalitat i la presència al centre d’alumnat amb cultures diferents.
b) En el Projecte Curricular de Centre (PCC) on
s’incorporaran al currículum referències multiculturals, especialment de les
cultures d’origen de l’alumnat. Es repleguen les estratègies prioritàries per a
atendre les necessitats lingüístiques i curriculars de l’alumnat estranger que
accedeix al centre. S’acorda el model bàsic del pla individual d’intervenció
educativa.
c) Al Projecte Lingüístic (PL) del centre on es
revisen els plantejaments per a donar cabuda a les modificacions derivades de
l’arribada d’aquest alumnat i facilitar el seu procés d’aprenentatge i
d’integració.
d) Al Pla
d’Acció Tutorial en Educació Secundària on es reflexen les actuacions
específiques que es duran a terme en la classe per afavorir la integració de
tot l’alumnat i la seua relació amb el professorat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada